Dag 1 - Biechtem Hadsek




Donderdag 21 juli, 8:15 uur

Hallo, Biechtem Hadsek hier. Ik ben pastoor van Oud-Gierle West en tevens hoofdleider van KSA De Lommelse Blauwvoeters. Vandaag mogen wij heel wat KSA’ers verwelkomen hier in 

het Wilde Westen. Ik ga me even opfrissen in mijn regenton en dan lees ik nog wat in mijn Bijbel, klaar voor deze grote dag.


10:58 uur

Ik heb zonet mijn dagelijkse route doorheen de stad gemaakt om iedereen te begroeten. Iedereen is druk aan het werk om straks alle leden te verwelkomen. Judas heeft zo al heel de saloon gedweild en El Nacho is bonen aan het opwarmen voor de eerste maaltijd straks. Het ruikt lekker.


16:01 uur

De knapen en de jonghernieuwers zijn gearriveerd. Zij zijn met de fiets gekomen, toch wel een prestatie. De pechvogel van de dag: Spakke. Bij vertrek bleek zijn band plat, maar na deze snel op te blazen kon hij dan toch vertrekken. Bij aankomst hoorde ik knaap Wout zeggen dat het echt een makkelijke tocht was. Die knapen kunnen er wat van.


17:11 uur

Ook de jongknapen zijn gearriveerd! Ze hebben een aangename treinrit gehad, met dank aan machinist Choochoo. Blijkbaar had Thomas wel bijna een overstap gemist, maar gelukkig is het nog goedgekomen. De jongknapen willen graag in een tent slapen, dus nu gaan ze hun tent opzetten.


18.30 uur

Het is tijd om te eten! Onze lieve kookouders, Anita, Cindy, Inne, Immig, Lydia en Rudi, hebben lekkere smosjes bereid. Na tien smossen zaten piepjongknapen Sen en Mathis eindelijk vol. Dat belooft voor de volgende dagen.


21.00 uur

Ik fluit de avondformatie. Iedereen komt dan in een groot vierkant staan, we vertellen over de dag, en we zingen het avondlied. Dat is een traditie die al heel lang mee gaat. Ondertussen is heel het kampterrein opgezet en is iedereen klaar om vroeg het bed in te duiken. Een echte cowboy moet natuurlijk vroeg de veren uit, slaapwel!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 7 - Traba D'Joos

Dag 3 - Gref Grafmaaier