Dag 7 - Traba D'Joos

Woensdag 27 juli, 6:30

De zon komt op en dat is voor mij een teken dat ik moet ontwaken. Ik start mijn dag met het voederen van mijn rodeostieren. Aangezien ik geen vrouwtje heb, zijn deze stieren mijn leven. Ik help hen met overleven en zij helpen mij. Cowboys zijn enorm fan van rodeo dus mijn arena zit altijd vol.


11:50 uur

Gisteren heeft Gunnin Rilke mijn rodeo proberen over te nemen en daarbij is één stier van me zwaar gewond geraakt. Het dier was aan het afzien dus ik heb de moeilijke beslissing moeten maken om hem te slachten. Rust zacht Bull Bataurus! Dit heeft er wel voor gezorgd dat we deze middag konden genieten van lekker stoofvlees.


16:24 uur

Deze middag stel ik mijn rodeo-arena open voor publiek voor een jaarlijkse clash tussen vier teams. Eén dag in het jaar leggen zowel de cowboys als de bandieten hun wapens neer en vormen ze gemengde teams om te strijden voor de estafettebeker. Starten doen we traditioneel met een loopestafette, gevolgd door een kruiwagenrace. De slingerestafette is een van de zwaarste disciplines en is niet voor doetjes. De sfeer zat er goed in bij het groene team. Gref Grafmaaier was zo toegewijd dat hij zichzelf helemaal groen verfde om de andere teams af te schrikken. Op het einde van de namiddag werd de vete beslecht in een heuse touwtrekcompetitie. Het gele team trok aan het langste eind (van het touw) en won de beker.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 - Biechtem Hadsek

Dag 3 - Gref Grafmaaier