Dag 3 - Gref Grafmaaier

Zaterdag 23 juli, 8:00

Howdy, mijn naam is Gref en de dag begint vroeg voor een grafgraver. Gisterennacht is er nog een onbekende cowboy gesneuveld en nu is het mijn taak om zo snel mogelijk een put te graven. 


10:03 uur

Dus ik ben maar aan het graven, en graven en nog meer graven. Tot ik plots op iets hard stuit, het blijkt een oude ondergrondse flessenpost te zijn van twaalf jaar geleden. Ik vraag wat hulp van bewoners in de buurt, want het is niet makkelijk om het uit de grond te krijgen. Een oude bewoner genaamd Bram probeert mijn zijn blote handen het glas eruit te halen, maar snijdt zichzelf eraan. Uiteindelijk krijgen we de tijdscapsule uit de grond en openen we de antieke schat.


13:26 uur

Het eten van vandaag (voor de geïnteresseerden: kippenworst, erwtjes en worteltjes en patatjes) heeft me heel hard gesmaakt en ik kan er weer tegenaan. Ik heb namelijk nog wel wat werk met het maken van kuilen in de grond. Af en toe neem ik een welverdiende pauze en kijk ik hoe de leden zich amuseren met wat klassieke spelletjes zoals trefbal, honkbal of voetbal. Ward blonk uit in honkbal want hij slaagde erin om verscheidene homeruns te lopen en enkele ballen te pakken. Jorre daarentegen was dan weer een kei in het trappen van ballen en kon meermaals scoren.


17:08 uur

Er komt vandaag groot bezoek in onze stad langs. De oude garde die jaren geleden leiding waren van de inwoners van Oud-Gierle-West brengen een bezoekje aan onze kampplaats. Ze kijken of alles nog wel verloopt zoals het vroeger was en er geen tradities onrecht worden aangedaan. Na de avondformatie gaan ze samen met de leiding naar de Saloon om wat bij te babbelen.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 - Biechtem Hadsek

Dag 7 - Traba D'Joos