Dag 2 - Mayor Komfeesj




Vrijdag 22 juli, 7:30 uur

Gegroet, ik ben Mayor Komfeesj. Als burgemeester van Oud-Gierle-West maak ik dagelijks een ochtendwandeling door mijn stad om te zien of alles er nog staat. Zeker nu er een grote dreiging is van de bende van Harry Hoofdstoot moet ik te allen tijde paraat staan voor noodsituaties. Gelukkig krijg ik nu hulp van een deel van de jongknapen, knapen, jonghernieuwers en hernieuwers. Een ander deel had blijkbaar andere intenties en heeft zich aangesloten bij de bandieten.


9:30 uur

Ik houd van orde in mijn stad dus ik roep een algemene inspectie op om te zien of iedereen zijn tent wel proper houdt. Hoewel er nog maar één overnachting is geweest, heb ik toch veel opgemerkt dat beter kon. Daarom zal ik deze algemene inspectie voortzetten gedurende het kamp en hopelijk zorgt dit voor orde en netheid in mijn stadje. 










10:10 uur

Een taak van de burgemeester is ook om wat culturele activiteiten te voorzien voor de inwoners van mijn dorp. Zo heb ik een kleine zangstonde in elkaar gebokst waarbij we met z’n allen mooie liedjes zingen over vriendschap en plezier. Iedereen deed goed zijn best maar de jonghernieuwers mogen er nog wat meer hun ziel in leggen, want hun tenorstemmetjes klinken nu nogal monotoon. Zal wel de baard in de keel zijn zeker ...


12:05 uur

Ik schuif aan voor het middagmaal, vandaag schaft de pot vol-au-vent. Ik zag Harm en Klaas hun vingers zelfs aflikken omdat het zo smaakte!


14:20 uur

De jonghernieuwers hebben afgesproken met meisjes van een nabijgelegen dorp dat bemand wordt door chiroleden. Ze gaan samen wat spelletjes spelen. Benieuwd wat dat gaat geven.


18:15 uur

Mijn bord staat al klaar voor een heerlijk bord spaghetti. Dit is ideaal om wat koolhydraten binnen te krijgen, dat is belangrijk want zo dadelijk vindt onze jaarlijkse omloop plaats. Daar strijden alle cowboys tegen elkaar op een gevreesd parcours door de woestenij. De wedkamp was enorm spannend. Hanseline Idoadomine was zelfs even verdwaald, maar is uiteindelijk goed aangekomen. Omdat hij onbedoeld een shortcut had genomen kon hij wel niet meer meespelen voor de winst. De bekers gingen naar Stieg (JKN), Klaas (KN), Thomas (JHN), Alexander (HN) en Traba D’Joos (Leiding). Na deze inspanning kruipen we gezamenlijk in ons bed.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 - Biechtem Hadsek

Dag 7 - Traba D'Joos

Dag 3 - Gref Grafmaaier