Dag 4 - Frat Broekspat

Zondag 24 juli, 8:15 uur

Bezoekdag

(Ook) een goedemorgen, peoples. Frat hier! Het is vandaag bezoekdag, een echte hoogdag voor mij. De piepjongknapen komen vandaag aan samen met hun ouders en die moeten natuurlijk allemaal eten. En wie voorziet al dat eten? Juist, ik, de kok. 


9:21 uur

Na het ontbijt waren jonghernieuwers Toto, Mats en Wannes zich precies maar aan het vervelen. Ik greep mijn kans en gaf ze een zak patatten. Schillen geblazen! Onze gasten kunnen vanavond goed genieten van alle vierkante patatten.


13:40 uur

Wat een bedrijvigheid hier in Oud-Gierle West. Er moet dan ook heel wat klaargezet worden. De jongknapen en de knapen zijn nog goed aan het spelen. De oudere leden helpen met de tafels, de stoelen, en het klaarzetten van het eten en drinken.


16:30 uur

Iedereen begint aan te komen. Ik zie vele ouders en leden blij herenigd. Enkele knapen laten hun ouders zien hoe goed ze wel niet hebben opgeruimd. Zelfs de leiding kan het niet laten om hun koffer eens te tonen, die overigens perfect in orde is.


20:30 uur

Alle witte pensen op. Alle kipsatés op. Alle biefstukken op. Amai, mijn eten was geliefd. Ik ben een tevreden man, en vooral een tevreden kok. Ik hoor dat Biechtem de avondformatie fluit. Alle ouders, familie, en kennissen volgen deze vol verbazing. Een geslaagde dag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 - Biechtem Hadsek

Dag 7 - Traba D'Joos

Dag 3 - Gref Grafmaaier