Dag 5 - Gunnin Rilke

Maandag 25 juli, 7:30 uur

Poef, ik schoot wakker uit mijn droom terwijl ik net een zandkorrel in twee splijtte met mijn scherpschuttersgeweer. Ik ben dan ook als het ware de beste schutter van het Wilde Westen. Na mijn dagelijkse training kleiduifschieten schuif ik aan tafel aan en eet de voorgesmeerde boterhammetjes. Sommigen hadden wel heel veel honger vandaag, ik zag Thor en Jules zelfs vijf boterhammen eten!


10:26 uur

Als ervaren rot in de schietkunst hebben ze me gevraagd om een workshop paintball te geven. Om ongevallen te vermijden hebben we gebruikgemaakt van gekleurde verf en spuitjes. De jonghernieuwers speelden verschillende spelmodi zoals ‘team versus team’ en ‘capture the flag’. Ook de kleinsten onder ons speelden met de verf en konden zich goed vermaken. Na de initiatie tot het paintballen kreeg ik complimenten van Sen en Noah die het heel plezant vonden. De opvolging voor nieuwe sluipschutters is bij dezen verzekerd!


13:30 uur

Ik heb zonet mijn buikje gevuld met een dikke vlezige worst samen met wat boontjes en aardappelen. Mijn bordje was volledig leeg omdat het zo hard smaakte. Sommige kindjes hebben het wat moeilijk met het eten van bepaalde groentjes, maar onder het toezicht van Hanseline Idoadomine en Judas Nathier wordt er toch gezorgd dat elk bord volledig leeg is. Er heerst hier namelijk in Oud-Gierle-West een ‘zero waste policy’ dat is opgelegd door de burgemeester en er staan strenge straffen op het niet naleven van deze wet. Gelukkig heeft iedereen tot op heden flink zijn bordje leeggegeten. Na het eten moeten we helaas afscheid nemen van de oudste bewoners (Bram, Lucas en Siemen). Ze zijn te oud om nog een beroep uit te oefenen in het dorp, maar helpen wel overal waar het nodig is! We danken de drie heren die zichzelf ‘de LCP’ noemen voor hun harde werk en gaan verder met de activiteiten.


21:30 uur

Onze priester heeft zonet de avondformatie gefloten waar we steevast elke dag het Avondlied zingen bij wijze van bezinning. Hierna spelen we met alle bannen behalve de jongsten een spel in het duister. Het spel, bedacht door Hanseline Idoadomine en Frat Broekspat, gaat over alertheid en intrige. Gijs en Stieg blonken tactisch heel hard uit en wisten het spel te winnen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 - Biechtem Hadsek

Dag 7 - Traba D'Joos

Dag 3 - Gref Grafmaaier